FAQ

FAQ

Spørgsmål og svar om skolefoto.

De hyppigste spørgsmål, som vi modtager, har vi forsøgt at kortlægge nemt og lige til. Er der et spørgsmål, som vi ikke har i vores skolefoto FAQ, så tøv ikke med at kontakte os. Det kan du gøre via telefonen eller via vores kontaktformular. 

Ca. en uge før fotograferingen bliver bestillingsseddelen uddelt til eleverne og skal retur til klasselæreren inden fotodagen.

I skal tage stilling til, om I ønsker portrætter og/eller gruppefoto og kan vælge mellem 8 standardpakker. Kryds jeres valg af på den farvede bestillingsseddel og angiv adresse, telefonnummer samt underskrift.

Når billederne er uploadet til Webshoppen, har I mulighed for at se og ændre i jeres bestilling. For at få adgang skal I benytte koden, der findes øverst på den gule bestillingssedlens faktabox. Hvis I ændrer bestillingen på nettet, skal den betales med mobilepay eller kreditkort med det samme, bestillingen fra fotosedlen slettes således, at I ikke modtager begge bestillinger.

Nej, det skal man ikke.
Din kode bliver først aktiv i dagene efter fotograferingen.
Tidsfristen for sidste bestillingsdag ved online, findes øverst i faktaboxen, på den gule bestillingsseddel.
Eksempel: Hvis dit barn fotograferes en mandag, er ændringer mulig til og med mandagen efter. Er vi på skolen flere dage i træk, er alle skolens billeder på nettet fra sidste fotodag og en uge frem.

Deler du kode med andre, skal I være fortrolige med det. Ændringer online erstatter bestillingen på den gule bestillingsseddel. Vi anbefaler, at den ene part bestiller via bestillingssedlen med mulighed for at se og ændre sin bestillingen online. Den anden part genbestille på nettet en uge efter levering af de første billeder er leveret, ved brug af samme kode fra bestillingssedlen.

Vi har 4 forskellige baggrunde til portrætfotograferingen. Som standard anvender vi den populære blålige baggrund både til sort/hvid og farve.
Vi gør opmærksom på, at farver på det fremkaldte billede kan optræde anderledes på jeres skærm. Vores oplevelse er, at tøj i blå nuancer passer bedst til den blålige baggrund. Dermed undgår man at tilføje flere farver i et farvefoto. Derudover er lyst tøj ikke at foretrække på hvid baggrund.

Skal noget rettes til på dit billede, skal vi have det at vide snarest, så ændringen kommer med det det første print vi laver til jer. Det vi kan retouchere er: Forkølelsessår, hud overskrabninger, ting som barnet for nylig er blevet påført sig af skrammer. Informere os enten på mail eller skriv på den gule fotoseddel, hvad der ønskes ændret. De portrætter du ser i webshoppen, vil være retoucheret. Mængden er portrætter vil være reduceret. Har man et blåt øje eller et kraftigt bygkorn, bør man vente til omfotografering. Kryds da venligst ”kun klassefoto” af, og skriv på sedlen ”der ønskes omfoto”.

Hos os tilbyder vi ikke søskendefotografering under skolefotograferingen, da det får programmet til at skride og forstyrrer undervisningen på visse skoler. Søskendefoto kræver ofte mere ro, og derfor tilbyder vi fotografering i vores studie på Japanvej 30, i Slagelse. Ring fra uge 43 og book fotografering til uge 48 og 49. Søskende fotograferingen er en smule dyrere end skolefoto. Forhør dig til pris og oplys gerne hvor mange print I ønsker. Vores print kan kombineres på 12 forskellige måder.
I er velkomne til at medbringe søskende, som er gået ud af skolen eller et mindre barn, som ikke får taget billeder andet steds.

Tidsbestilling kan ske efter efterårsferien på +45 4250 1436.

Ja, på nettet er det muligt at købe billedfiler. Du kan vælge mellem lille og stor fil. Den lille er til anvendelse på Facebook, og Instagram og til at gemme på din telefon. Den store fil bruges hvis du selv ønsker at printe.
Du lægger det valgte billede i kurven, som var det et almindeligt billede. Derefter modtager du et link til dit digitale portrætbillede, så snart vi har registreret betalingen. Der kan godt gå en dag, før du modtager mailen med link. Portrættet skal hentes inden 30 dage, så det er en god ide at hente det, så snart du får mailen.

Er fotografen på skolen over flere dage, er eleven velkommen med den udfyldte bestillingsseddel den efterfølgende dag evt. om morgenen eller i et frikvarter.

Hvis det ikke er muligt, kan I sende et billede af den udfyldte bestillingsseddel til 26111436. Telefonopkald besvares ikke under fotograferingen.

Jeres fotograf er Anders, han har taget skolefotos gennem mere end 35 år og har nylig rundet 325.000 elever. Det lyder af meget, men med en ad gangen, er der altid tid til at hilse på og lytte til eleven. Firmaet opstod efter stor efterspørgsel på flotte skolebilleder. Anders nyder fortsat at kunne løse efterspørgslen, i et marked der markant har ændret sig siden dets start.

Alle elever er velkomne på gruppefotoet – også selvom man ikke selv ønsker at bestille billeder. Alle får taget portrætter til skolens arkiv. Vi oplever det som en fordel, at forældre ikke er i lokalet under fotograferingen. Der kan dog være undtagelser.

I kan se billederne online dagene efter fotograferingen. Er fotograferingen en fredag, kan det blive mandag før log in virker.

Sidste dag for bestilling i webshoppen står i faktaboxen øverst på bestillingsseddelen.

Vi anbefaler dig at sætte et kryds, der tilkendegiver I at I har interesse i billeder.
Handler du ikke på nettet, får du den pakke, som du krydsede af på sedlen. Handler du på nettet, vil din bestilling erstatte dit tidligere valg fra fotosedlen. Du vil ikke modtage begge bestillinger.
Hvis pakkerne synes for store, kan 1 ark i størrelsen 18×25 også bestilles. Det kan kombineres på 12 forskellige måder.

Måske er du for tidligt på den! Først i dagene efter fotograferingen bliver jeres log in aktivt.
Er der gået to- tre dage siden fotograferingen, og virker dit log in stadig ikke, så kontakt os på hverdage i dagstimerne på: +45 4250 1436 eller uden for normal åbningstid på mail: info@andersheegaard.dk.
Sidder du og forsøger at logge ind efter sidste frist for ændringer er overskredet. Så vil der være lukket. Det skyldes at vi er i gang eller allerede har leveret billeder til skolen/børnehaven. For at undgå at der bestilles billeder mens der ligger en bestilt fotopakke i barnets taske, så er der lukket. Men husk der åbnes igen ca en uge efter billeder er udleveret til institutionen.

Har du flere børn og ønsker en samlet online bestilling for at undgå flere transaktioner, skal du lægge fotobestillingen for dit første barn i kurven og klikke øverst til venstre: (ved de to flag) – Foretag bestilling for søskende.

Når den bestilling til os kommer fra den gule fotoseddel, vil der følge en faktura med billederne.
Gennem ruden på kuverten kan du se barnets navn, det er skrevet på fakturaen.

Når du bestiller i webshoppen, skal du anvende mobilpay eller betalingskort. Du modtager en bekræftelse pr. mail. Beløbet trækkes i forbindelse med håndteringen af bestillingen. Der er ingen fortrydelsesret ved online bestilling.

På de fleste skoler kommer vi igen. Skriv til os og hør om det glæder for din skole.
Du kan også se efter om din skole har informeret om datoen i aula.
Når vi ved dit barn kommer, holder vi øje med det dukker op til omfotograferingen.
Har du bestilt gennem den gule fotoseddel, skal de gamle billeder retur. Enten til Japanvej 30 eller til os under omfotograferingen. Skriv til os om der er noget særligt vi skal være opmærksom på.
Ny fotoseddel med ny kode udleveres fra skolens kontor.

Skolefoto
Anders Heegaard
Event / Erhverv
Bryllup