Flashphoto-logo.png hvid.png

Mest stillede spørgmål

De hyppigste spørgsmål som vi modtager har vi forsøgt at kortlægge nemt og lige til. Er du lige der hvor du har et spørgsmål som vi ikke har i vores skolefoto FAQ, så tøv ikke med at kontakte os. Det kan du gøre via telefonen eller via vores kontakt-formular.

FØR FOTOGRAFERINGEN

 

Hvornår kommer fotosedlen?

Ca. en uge før fotograferingen bliver bestillingsseddelen uddelt til eleverne og skal retur til klasselæreren inden fotodagen.


Hvad skal forældrene foretage sig inden fotografering?

I skal tage stilling til, om I ønsker portrætter og/eller gruppefoto og kan vælge mellem 8 standardpakker. Kryds jeres valg af på den farvede bestillingsseddel og angiv adresse, telefonnummer samt underskrift.

Når billederne er uploadet på bestillingssiden, har I mulighed for at se og ændre i jeres bestilling. For at få adgang skal I benytte koden, der findes øverst i bestillingssedlens faktabox. Hvis I ændrer bestillingen på nettet, skal den betales med moblipay eller kreditkort med det samme, bestillingen fra fotosedlen slettes således, at I ikke modtager begge bestillinger.


Skal man logge ind online inden fotografering?

Nej, det skal man ikke.

Din kode bliver først aktiv få dage efter fotograferingen. I praksis oplever vi, at billederne er på nettet hurtigere end lovet 🙂

Fristen for at ændre bestillinger online finder I øverst i faktaboxen på den gule bestillingsseddel.

Eksempel: Hvis dit barn fotograferes en mandag, er ændringer mulig til og med mandagen efter. Er vi på skolen flere dage i træk, er alle skolens billeder på nettet fra sidste fotodag og en uge frem.


Vi er to forældre par?

Deler du kode med andre, skal I være fortrolige med det, da en ændring online erstatter bestillingen på den farvede bestillingsseddel. Vi anbefaler, at den ene part bestiller via bestillingssedlen med mulighed for at se og ændre sin bestillingen online. Den anden part kan derefter genbestille på nettet ved brug af samme kode fra bestillingssedlen en uge efter levering af de første billeder.


Skal man vælge baggrund?
Hvilket tøj passer bedst?

flash-photo-baggrunde-1.png

Nej, det skal man ikke, men det er muligt.

Vi har 4 forskellige baggrunde til portrætfotograferingen. Som standard anvender vi den populære blålige baggrund både til sort/hvid og farve.

Vi gør opmærksom på, at farver på det fremkaldte billede kan optræde anderledes på jeres skærm. Vores oplevelse er, at tøj i blå nuancer passer bedst til den blålige baggrund. Dermed undgår man at tilføje flere farver i et farvefoto. Derudover er lyst tøj ikke at foretrække på hvid baggrund.


Retouch af portrættet?

Skal noget rettes til på dit billede, skal vi have det at vide inden portrætfotograferingen.

Det gøres ved at skrive på forsiden af den farvede bestillingsseddel: ”Vi ønsker retouchering” og tegn derefter en pil til bagsiden. På bagsiden af bestillingssedlen skrives meget kort, hvad det drejer sig om. Tegn evt. et ansigt og sæt ring om det område, hvor du ønsker en ændring.

Vi retoucherer den bedste optagelse. Det vil dermed være det eneste portræt I ser online. Er retoucheringen omfattende, feks. et blot øje, bør man vente til omfotografering. Det vi kan retouchere er: Forkølelsessår, hud overskrabninger, ting som barnet fornylig er blevet påført sig af skrammer. Vi retouchere aldrig så I vil tænke, “det ikke er mit barn længere”. Vi har respekt det naturlige look, og ændre kun små ting i samarbejde med jer.

Retouchering koster 80 kr. Ved bestilling via bestillingssedlen, modtager I en regning på papirform. Ved online bestilling indbetales beløbet forud på mobilpay 26111436 med angivelse af kundenummer (5 cifre), klasse og skole. Skriv: Retuchering! Dit kundenummer findes i faktaboxen øverst på den farvede bestillingsseddel.


Søskendebilleder?

Hos os tilbyder vi ikke søskendefotografering under skolefotograferingen, da det får programmet til at skride og forstyrrer undervisningen på visse skoler. Søskendefoto kræver ofte mere ro, og derfor tilbyder vi fotografering i vores altelier i Slagelse. Vi har åbent frem mod jul i uge 48 og 49. Pris for to ark 18×25 ligger på 435 kr. og 129 kr. pr. efterfølgende ark i 18×25 af samme optagelse. Prisen er inklusive forsendelse. Arket kan kombineres på 12 forskellinge måder.

I er velkomne til at medbringe søskende, som er gået ud af skolen eller et mindre barn, som ikke får taget billeder andet steds.

Tidsbestilling kan ske efter efterårsferien på 42501436.


Kan man købe billedfiler?

Ja, på nettet er det muligt at købe billedfiler, pakker og enkelt-ark med kombinationer efter eget ønske. Der findes en lille fil egnet til Facebook og en større fil til alt andet.

Du lægger det valgte billede i kurven, som var det et almindeligt billede. Derefter modtager du et link til dit digitale portrætbillede, så snart vi har registreret betalingen. Der kan godt gå et par dage før, du modtager mailen med link. Portrættet skal hentes inden 30 dage, så det er en god ide at hente det så snart du får mailen.


Under fotograferingen

 

Vi har glemt at aflevere fotosedlen!

Er fotografen på skolen over flere dage, er eleven velkommen med den udfyldte bestillingsseddel den efterfølgende dag evt. om morgenen eller i et frikvarter.

Hvis det ikke er muligt, kan I sende et billede af den udfyldte bestillingsseddel til 26111436. Telefonopkald besvares ikke under fotograferingen.


Hvem tager billederne?

Anders tager billederne og er vant til at fotografere skolebørn. Det er hans sæson nummer 35 og han synes stadig, at det er sjovt at fange de øjeblikke, der potentielt skal hænge på væggen i tusindvis af hjem.


Skal alle fotograferes?

Alle elever er velkomne på gruppefotoet – også selvom man ikke selv ønsker at bestille billeder.

Alle får taget portrætter til skolens arkiv.

Tages gruppefotoet udendørs, er vi ikke bange for et par dråber regn, men heldagsregn vil ændre vores planer.

Vi oplever det som en fordel, at forældre ikke er i lokalet under fotograferingen. Der kan dog være undtagelser.


Hvornår kan vi se billederne online?

I kan se billederne online få dage efter fotograferingen, når vi har uploadet dem. I praksis går det meget hurtigere. Der er stor sandsynlighed for at dit log in er aktivt den efterfølgende dag. Hvis ikke, må du have tålmodighed lidt endnu. Vi fotograferer med det mest moderne udstyr, og igennem procesen går vi ikke på kompromis med kvaliteten.

Seneste dag hvor ændringer for online bestilling er muligt, findes i faktaboxen øverst på bestillingsseddelen.

Efter fotograferingen

 

Online bestilling

Dit log in er først aktivt to dage efter fotograferingen, men i praksis går det meget hurtigere 🙂 ofte er det muligt dagen efter. Hvis ikke, må du have tålmodighed lidt endnu.


Skal man vælge en pakke?

Vi anbefaler dig at sætte et kryds, det tilkendegiver at I har interesse i billeder. Indenfor tidsfristen, kan du på nettet ændre din bestilling.

Handler du ikke på nettet, får du den pakke, som du krydsede af på sedlen. Handler du på nettet, vil din bestilling erstatte dit tidligere valg fra sedlen. Du vil ikke modtage begge bestillinger.

Hvis pakkerne synes for store, kan 1 ark i størrelsen 18×25 også bestilles. Det kan kombineres på 12 forskellinge måder.


Mit log in virker ikke?

Måske er du for tidligst på den! I kan logge ind og ændre i jeres bestilling få dage efter fotograferingen. I praksis går det meget hurtigere. Der er stor sandsynlighed for at dit log in er aktivt den efterfølgende dag. Hvis ikke, må du have tålmodighed lidt endnu. Vi fotograferer med det mest moderne udstyr, og igennem procesen går vi ikke på kompromis med kvaliteten.

Er der gået to- tre dage siden fotograferingen, og virker dit log in stadig ikke, så kontakt os på hverdage i dagstimerne på: 42501436 eller uden for normal åbningstid på mail: info@andersheegaard.dk.

Sidder du og forsøger at logge ind efter sidste frist for ændringer er overskredet. Så vil der være lukket. Det skyldes at vi er i gang eller allerede har leveret billeder til skolen/børnehaven. For at undgå at der bestilles billeder mens der ligger en bestilt fotopakke i barnets taske, så er der lukket. Men husk der åbnes igen ca en uge efter billeder er udleveret til institutionen.


Søskende log in?

Har du flere børn og ønsker en samlet online bestilling for at undgå flere transaktioner, skal du lægge fotobestillingen for dit første barn i kurven og klikke øverst til venstre: ( fed de to flag ) – Foretag bestilling for søskende.


Modtager jeg en faktura?

Ja, du modtager en faktura i kuverten med billeder, hvis du har bestilt billeder gennem bestillingssedlen. Mangler fakturaen bør du kontakte os. Gennem ruden på kuverten ser du barnets navn. Navnet er skrevet på din faktura.

Hvis du har bestilt online, sender vi en bekræftelse pr. mail. Der er ingen fortrydelsesret ved online bestilling. Beløbet trækkes i forbindelse med håndteringen af bestillingen. Der ligger en fysisk faktura sammen med de billeder du bestiller.

Kan mit barn blive omfotograferet?


Større skoler tilbydes omfoto. Skolens forældre intra vil informere om dato. Elever som tilbydes omfoto og har modtaget billeder skal sende dem retur til os, angive grunden og skrive “der ønskes omfoto”. En uge før fotograferingen skal I hente en ny fotoseddel på skolens kontor. Fotosedlen udfyldes og medbringes til omfotograferingen. Omfotograferingen ligger typisk en til to måneder efter den første fotografering.

De små skoler og børnehaver kommer vi ikke tilbage på, kan få taget et nyt portrætbilleder i uge 48-49 i vores studie. Kontakt os på 42501436.

Yderligere spørgsmål?

 
 

Har du et eler flere spørgsmål som du ikke fandt svaret på her?


Så kontakt os via vores kontakt formular, eller på vores telefonnummer

+45 4250 1436